Työntekijöille

pyareakavelykokous2

Taukoliikunta tekee hyvää työssä jaksamiselle. Taukoliikuntaa voi harrastaa ulkona tai sisällä, yksin tai yhdessä työyhteisön kanssa. Voit välillä vaikka pyytää työkaveria taukokävelylle tai ehdottaa kävelykokousta.

Vinkkejä:

• Seisomatyöpisteet ovat  hyvä tapa lisätä liikettä työpäivään. Jos sinulla ei ole seisomapöytää, voit tehdä sellaisen itse esimerkiksi lisäämällä pöydän päälle kasan kirjoja nostamaan korkeutta tai etäpäivänä laittamalla sopivan korkuisen jakkaran sängyn päälle.
  • Hyvässä istuma-asennossa molemmat jalat osuvat tukevasti maahan
  • Työyhteisössä voi olla yhteinen liikuntahetki vaikkapa kahvitauon yhteydessä.
  • Kävelykokoukset ovat erinomainen tapa tuoda liikettä työpäivään. Raitis ilma saa myös ajatukset  ihan eri tavalla liikkeelle. Ison ryhmän voi jakaa työpareihin tai 3-4 hengen ryhmiin. Muistiinpanoja voidaan koota, kun kaikki ryhmät kokoontuvat yhteen tai keskusteluja voi vaikkapa äänittää. Myös esimerkiksi sielunhoitokeskustelun tai kehityskeskustelun voi käydä kävellen. #apostolinenkokous
  • Kuntosali seurakunnan tiloissa työntekijöiden käyttöön
  • Työntekijöiden sauvakävelyryhmä tai jumppa – seurakunnissa on myös pohdittu, voisiko mukaan kutsua esimerkiksi diakoniatyön asiakkaita

Seurakuntalaisten kanssa:

Videomateriaalia:

Kirjallisuutta:

Tuotteita:

• Selkäpallot – Värikkäät nystyräpallot
    • Selkäpalloa voi käyttää kokouksissa ja muutenkin työpäivän aikana. Se auttaa pysymään paremmassa asennossa jos pitää istua pidemmän aikaa ja pitää selkää myös pienessä liikkeessä. Selkäpalloa voi käyttää myös esimerkiksi autossa.
  • Liikkuva seurakunta -huppari
    • Punainen huppari brodeeratulla logolla suoraan Korispiste.fistä